Κυριακή 25 Ιουλίου 2010

Για τον ΟΜΕΔ


Ένωση Τεχνικών Ελληνικής Ραδιοφωνίας
www.eter.gr
Ανακοίνωση – Δελτίο Τύπου

Όταν φτυαρίζεις κόντρα στον άνεμο, είναι δυνατόν να περιμένεις να παραμείνεις αλέκιαστος;

Οφείλουμε να παραδεχτούμε ότι ο υπουργός απασχόλησης κατάφερε να μας εκπλήξει. Οφείλουμε να παραδεχτούμε ότι τα βέλη στη φαρέτρα του μοιάζουν πραγματικά ανεξάντλητα. Και εξακοντίζονται όλα ενάντια στους άμοιρους εργαζόμενους, αυτούς που μέρα με τη μέρα απομένουν δίχως μοίρα, δίχως μερίδιο δηλαδή στην εργασία, στην ελπίδα, σε απολαβές που να μπορούν να τους εξασφαλίσουν τα προς το ζην. Οφείλουμε να παραδεχτούμε πως μας ξαφνιάζει, θα ήταν ακριβέστερο να πούμε μας σοκάρει, η άνεση και η ταχύτητα με την οποία το προφανές σαρώνεται στις μέρες μας από το πρωτοφανές. Κι έχουμε την αίσθηση ότι το ξάφνιασμα αυτό το συμμερίζονται κι άλλοι: βουλευτές, κόμματα, έγκριτοι νομικοί, δημοσιογράφοι, για να μη μιλήσουμε για τους απλούς πολίτες, όπως εμείς. Είναι σαν να έχουμε εγκλωβιστεί σε μια μηχανή του χρόνου που μας αποβίβασε σε άλλες εποχές, του απώτερου και ζοφερού παρελθόντος. Ολόκληρα άρθρα του συντάγματος μοιάζουν γραμμένα με αόρατο μελάνι. Το κράτος περιφρονεί και καταργεί τις αποφάσεις των δικών του θεσμικών οργάνων. Ο αρμόδιος υπουργός με τις εξαγγελίες του εισάγει πρακτικές που δεν θυμόμαστε όμοιές τους τα τελευταία είκοσι χρόνια, ενώ με τις απαξιωτικές διατυπώσεις του στοχοποιεί προσωπικά συνδικαλιστές και θεσμικούς λειτουργούς σε καιρούς εξαιρετικά πονηρούς, πράγμα που δείχνει, ας μας επιτραπεί η έκφραση, επιπολαιότητα.

Κι εμείς; Εμείς είμαστε τα «κραυγαλέα παραδείγματα». Που από τον Ιανουάριο αγωνιζόμαστε για υπογραφή συλλογικής σύμβασης, με τους εργοδότες να κωλυσιεργούν συστηματικά, περιμένοντας προφανώς τους …Μάγους με τα δώρα, τον κύριο υπουργό και την κυβέρνησή του. Που συρθήκαμε επανειλημμένα στα δικαστήρια για απεργίες οι οποίες, ως γνωστόν, στον ιδιωτικό τομέα έχουν για τους συνδικαλιστές αλλά και για όλους τους εργαζόμενους που μετέχουν σ’ αυτές βαρύ κόστος υλικό και σε ψυχική φθορά και σε χρόνια ζωής. Εμείς είμαστε εκείνοι στους οποίους ο Οργανισμός Μεσολάβησης και Διαιτησίας, έχοντας παρακολουθήσει όλη τη διαδικασία και τις προσπάθειες των εργαζομένων κι έχοντας ζυγίσει, όπως είναι ο θεσμοθετημένος ρόλος του, τα επιχειρήματα των δύο πλευρών, σε πρωτοβάθμιο επίπεδο, στη μεσολάβηση, πρότεινε 4πλασιασμό τη αποζημίωσης απόλυσης και μηδενικές αυξήσεις και σε δευτεροβάθμιο επίπεδο, στη διαιτησία, επιδίκασε μια αύξηση της τάξης του 1,5% από τον Ιανουάριο του 2010 συν 1,5% από τον Σεπτέμβριο του ίδιου έτους.
Εμείς είμαστε εκείνοι που μας εμφάνισαν σχεδόν …εκτός νόμου!
Και εκτός «ιστορικού χρόνου», όπως χαρακτηριστικά δήλωσε στη Βουλή ο κύριος υπουργός. Η αλήθεια είναι πως εμείς, απασχολημένοι με τα όσα προαναφέραμε, με τη δουλειά μας και με τις μέριμνες του καθ’ ημέραν βίου, δεν έχουμε την πολυτέλεια να επιδιδόμαστε σε φιλοσοφικούς (ανα)στοχασμούς περί ιστορικού χρόνου. Ο κύριος υπουργός όμως που την έχει, δεν θα ήταν ίσως άσκοπο να αναρωτηθεί σχετικά με τη θέση που θα επιφυλάξει ο ιστορικός του μέλλοντος στον ίδιο και στην κυβέρνησή του για τον τρόπο που πολιτεύτηκαν στον παρόντα ιστορικό χρόνο.

Εμείς θα αγωνιστούμε με όλες μας τις δυνάμεις για την ανατροπή κάθε υπουργικής παρέμβασης στην εργασιακή μας ζωή.

Η ΕΤΕΡ καλεί όλους τους εργαζόμενους σε οργάνωση και συντονισμό για να δηλώσουμε την αντίθεσή μας στην καταστρατήγηση των Νόμων και του Συντάγματος. Καλούμε σε επαγρύπνηση γιατί αυτή η υπεράσπιση του συντάγματος είναι καθήκον κάθε Έλληνα. Νεότερα για συντονισμό σε νέα ανακοίνωση σύντομα.

Για το Διοικητικό Συμβούλιο
Ο Πρόεδρος, Ο Γενικός Γραμματέας

Δημήτρης Καμαρινόπουλος, Δημήτρης Καραπανάγος





2)ΔΙΚΗΓΟΡΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ
ΔΗΜΗΤΡΗ ΠΕΡΠΑΤΑΡΗ & ΣΥΝΕΡΓΑΤΩΝ
Σόλωνος 51 Αθήνα 106 72 τηλ. 210-3645656 fax : 210-
3645651
e-mail:jimper@ath.forthnet.gr - www. Perpataris.gr
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Απροσχημάτιστη και αντισυνταγματική η νομοθετική κατάργηση και αναδρομικά και για το μέλλον του Συνταγματικά κατοχυρωμένου θεσμού της Διαιτησίας, λίγες μάλιστα μέρες μετά τη «διάσωση» του θεσμού σε συνεννόηση με του κοινωνικούς εταίρους.

Σύμφωνα με το ισχύον Σύνταγμα της χώρας:
Άρθρο 22
• 1. H εργασία απoτελεί δικαίωμα και πρoστατεύεται από τo Kράτoς, πoυ μεριμνά για τη δημιoυργία συνθηκών απασχόλησης όλων των πoλιτών και για την ηθική και υλική
εξύψωση τoυ εργαζόμενoυ αγρoτικoύ και αστικoύ πληθυσμoύ. Όλoι oι εργαζόμενoι, ανεξάρτητα από φύλo ή άλλη διάκριση, έχoυν δικαίωμα ίσης αμoιβής για παρεχόμενη εργασία ίσης αξίας.
• 2. Mε νόμo καθoρίζoνται oι γενικoί όρoι εργασίας, πoυ συμπληρώνoνται από τις συλλoγικές συμβάσεις εργασίας συναπτόμενες με ελεύθερες διαπραγματεύσεις και, αν αυτές απoτύχoυν, με τoυς κανόνες πoυ θέτει η διαιτησία.
• 3. Νόμος ορίζει τα σχετικά με τη σύναψη συλλογικών συμβάσεων εργασίας από τους δημόσιους υπαλλήλους και τους υπαλλήλους οργανισμών τοπικής αυτοδιοίκησης ή
άλλων νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου.
Ο Νόμος αυτός είναι ο 1876/1990- νομοθετικό παιδί της Οικουμενικής Κυβέρνησης. Σημειωτέον ότι με ρητή πρόβλεψη του Νόμου αυτού στο Δ.Σ. του ΟΜΕΔ συμμετέχουν
εκπρόσωποι και των εργοδοτικών και των φορέων των εργαζομένων.
Συγκεκριμένα σύμφωνα με το άρθρο 17 του ιδίου Νόμου
:
Άρθρο 17: Οργανισμός Μεσολάβησης και Διαιτησίας
1. Ιδρύεται νομικό πρόσωπο ιδιωτικού δικαίου με την επωνυμία «Οργανισμός Μεσολάβησης και Διαιτησίας», με έδρα την Αθήνα.
«Ο Οργανισμός είναι ανεξάρτητος φορέας και λειτουργεί στο πλαίσιο των διατάξεων αυτού του νόμου και των καταστατικών πράξεων, που εκδίδονται με εξουσιοδότησή του κατά παρέκκλιση των διατάξεων, που αφορούν το δημόσιο τομέα».
Ο Οργανισμός διοικείται από ενδεκαμελές διοικητικό συμβούλιο που αποτελείται από:
α) έναν καθηγητή οποιασδήποτε βαθμίδας οικονομικού μαθήματος ή εργασιακών σχέσεων τμήματος Α.Ε.Ι., β) έναν καθηγητή οποιασδήποτε βαθμίδας εργατικού δικαίου νομικού τμήματος, Α.Ε.Ι.,
γ) έναν επιστήμονα που υποδεικνύεται από το Δ.Σ. της ΕΔΕΚΑ, ειδικευμένο στις εργασιακές σχέσεις.
δ) ανά έναν εκπρόσωπο του ΣΕΒ, της ΓΣΕΒΕ και της Ένωσης Εμπορικών Συλλόγων Ελλάδας,
ε) τρεις εκπροσώπους της Γ.Σ.Ε.Ε.,
στ) έναν εκπρόσωπο του Υπουργείου Εργασίας,
ζ) ένα πρόσωπο αναγνωρισμένου κύρους και έμπειρο σε θέματα εργασιακών σχέσεων, που ορίζεται κατά πλειοψηφία από τα υπόλοιπα μέλη στην πρώτη, μετά την υπόδειξη από τους φορείς και πριν τη συγκρότηση σε σώμα, συνεδρίασή τους.
Για τον ορισμό των μελών των περιπτώσεων (α) και (β) η υπόδειξη γίνεται από τις συγκλήτους των Πανεπιστημίων Αθηνών και Θεσσαλονίκης με πρόταση των αντίστοιχων πρυτάνεων. Για όλες τις περιπτώσεις η υπόδειξη από τους αρμόδιους φορείς πρέπει να
γίνει μέσα σε προθεσμία 15 ημερών από τη σχετική προς τούτο πρόσκληση.
Σε περίπτωση που δεν γίνει υπόδειξη μέσα στην παραπάνω προθεσμία, η υπόδειξη των μελών των περιπτώσεων (α) και (β) γίνεται από τον Υπουργό Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων και το διοικητικό συμβούλιο συγκροτείται με όσα μέλη τελικά υποδείχθησαν.
Τα υπό στοιχεία δ' και ε' μέλη δεν μπορούν να είναι μέλη των οργάνων διοίκησης συνδικαλιστικών οργανώσεων των εργαζομένων και των εργοδοτών. Ένα μέλος του εδαφίου δ' και ένα του εδαφίου ε' πρέπει να είναι επιστήμονας οικονομολόγος. «Το Διοικητικό Συμβούλιο συγκροτείται σε σώμα με απόφαση του Υπουργού Εργασίας. Με την ίδια απόφαση ορίζεται ο πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου του Οργανισμού και ο αναπληρωτής του προέδρου, ο οποίος μετέχει στις συνεδριάσεις του Δ.Σ. με δικαίωμα λόγου αλλά χωρίς δικαίωμα ψήφου. Ο Πρόεδρος του Δ.Σ. εκλέγεται από τα τακτικά μέλη αυτού». Η θητεία του διοικητικού συμβουλίου είναι τετραετής. Ο επαναδιορισμός των μελών είναι δυνατός.
2. Οι μεσολαβητές και διαιτητές αποτελούν ειδικό σώμα.
Ασκούν δημόσιο λειτούργημα χωρίς να έχουν την ιδιότητα του δημόσιου υπαλλήλου και απολαμβάνουν πλήρους ανεξαρτησίας κατά την εκτέλεση των καθηκόντων τους, τα οποία οφείλουν να εκτελούν με αντικειμενικότητα. Στον Οργανισμό προσλαμβάνονται
με τριετή θητεία που είναι ανανεώσιμη.
Προκειμένου να ανανεωθεί η θητεία τους μετά την πρώτη τριετία
επανακρίνονται σύμφωνα με τα όσα ορίζει ο ειδικός κανονισμός.
Οι υποψήφιοι μεσολαβητές και διαιτητές πρέπει:
α) Έχουν συμπληρώσει το 30ό έτος της ηλικίας τους,
β) να έχουν πτυχίο Α.Ε.Ι. νομικών ή οικονομικών επιστημών ή
συναφών σπουδών,
γ) να έχουν αποδεδειγμένη εμπειρία σε θέματα εργασιακών
σχέσεων
Προτιμώνται όσοι από τους υποψηφίους έχουν μεταπτυχιακούς τίτλους σπουδών και σχετικές δημοσιεύσεις ιδίως σε θέματα εργασιακών σχέσεων.
Το διοικητικό συμβούλιο μπορεί με κανονισμό να καθορίσει επί πλέον προσόντα από όσα αναφέρονται.
Ο διορισμός γίνεται μετά από δημόσια προκήρυξη των θέσεων.
Οι ενδιαφερόμενοι υποβάλλουν βιογραφικό σημείωμα, τους τίτλους σπουδών, τις σχετικές δημοσιεύσεις και ό,τι άλλο καθορίζεται με την προκήρυξη.
Το διοικητικό συμβούλιο καλεί τους ενδιαφερόμενους σε συνέντευξη, μελετά τους φακέλους των υποψηφίων και επιλέγει τους ικανότερους.
Αποτελούν προσβολή στο θεσμό του ΟΜΕΔ, σε όλο το ανεξάρτητο σώμα Μεσολαβητών και Διαιτητών οι ανοίκειοι υπαινιγμοί του Υπουργού Εργασίας για
κάποιους «καθόλου έξυπνους αλλά ιδιαιτέρως πονηρούς». Σε πολλές δε των περιπτώσεων και οι μεσολαβητές και οι διαιτητές έχουν οριστεί με κοινή συμφωνία των κοινωνικών εταίρων.
Κρίσιμα νομικά ερωτήματα που προκύπτουν απαυτήν την θεσμικά αυταρχική και παντελώς έκνομη
επιλογή :
1. Είναι Συνταγματικά ανεκτή η κατάφωρη παραβίαση του ίδιου του Συντάγματος και η αναδρομική κατάργηση Νόμου που εκδόθηκε κατ΄ εξουσιοδότησή
του ;
2. Οι αποδοχές (αλλά και αποζημιώσεις καταγγελίας) που ήδη έχουν καταβληθεί θα αναζητηθούν από τους εργαζόμενους στους οποίους έχουν ήδη καταβληθεί ;
3. Ποια είναι η μισθολογική κλίμακα που «επιβάλλει» το μνημόνιο και μάλιστα στον ιδιωτικό τομέα και τους κοινωνικούς εταίρους ;
4. Δεν ισοδυναμεί με την νομοθετική κατάργηση της συλλογικής αυτονομίας και του θεσμού των συλλογικών διαπραγματεύσεων αφού στην πράξη με
Αποφάσεις της εκάστοτε πολιτικής ηγεσίας (εκτελεστική εξουσία – ΔΝΤ) θα καθορίζεται εσαεί το «θεμιτό ποσοστό μισθολογικών αυξήσεων» ;
5. Προς τι η προτροπή σε ΣΕΒ και ΓΣΕΕ να καταλήξουν σε ΕΓΣΣΕ – μόνο οι μηδενικές αυξήσεις είναι νομοθετικά αποδεκτές;
6. Τι θα συμβεί με τις 36 ευρισκόμενες σε εξέλιξη ενώπιον του ΟΜΕΔ Μεσολαβητικές διαδικασίες;
7. Ποιο επίπεδο αποδοχών θα ισχύει μετά την κατάργηση – της προγενέστερης ΣΣΕ η οποία έχει ήδη καταγγελθεί για να προχωρήσουν νόμιμα οι συλλογικές διαπραγματεύσεις ;

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΕΡΠΑΤΑΡΗΣ
Δικηγόρος-Εργατολόγος

Δεν υπάρχουν σχόλια: